Hunde, der hjælper

Spørgsmål mv.

ma-fre 9.00 - 16.00

Servicehundeforeningen i Medier

Det hænder, at vores servicehunde kommer i medierne. Det glæder os altid, at se vores kære servicehunde og brugere, fortælle åbent om deres de rørende livsberetninger.

Servicehunde gavner det enkelte menneske. En godt udvalgt, testet og trænet servicehunde er altafgørende for at opnå en god succes i forhold til en almindelig brugshund.

Servicehundens rolige sind og fokus på sin bruger gør en Historierne viser  en imponerende stor forskel for det enkelte menneske. Det er uanset om man som bruger har et fysisk eller psykisk handicap. Vi er i Servicehundeforeningen meget stole af både disse 4 benede helte, men også deres brugere, som har mod til at stå frem. Stor tak til jer

Historierne er også med til at afmystificere og tilvejebringe viden i den almene befolkning om, at et godt hjælpemiddel sagtens kan være en servicehund.

Servicehund går på behandlingsskole

Servicehund er med på behandlingsskole, september 2020

Denne rørende artikel kommer fra Behandlingsskolen MIr's hjemmeside.

ALT ER BLEVET BEDRE MED INDY, november 2019

Artikel fra Dyrenes Beskyttelse om hvorledes Servicehunden Indy er en kæmpe støtte i Julie Lund Jensens liv. Hunden giver hende tryghed og ansvar og hjælper Julie med at holde humøret oppe i hendes kamp med psykiske udfordringer.

Vidste du, at Servicehundeforeningen også udplacerer hunde til mennesker med Diabetes & Epilepsi ?

jeg er gået fra at have 3-4 ekstremt voldsomme epilepsi anfald hver måned til kun at have 1-2 meget små anfald om året.

Jacob Dastrup

Veteran blev angst i supermarked - nu hjælper hunden Teddy, feb 2020

Indslag ved TV2 FYN samt artikel om, hvordan Servicehunden er trænet i at berolige veteranen Jon Printzlau, når han får det dårligt blandt mange mennesker og larm.

Epilepsihunden Gaia modvirker epileptiske anfald, november 2017

Artikel i Hunden.dk om Jacob og hans epilepsihund, Gaia. Før Gaia havde havde han i gennemsnit 7 epileptiske anfald om ugen. Nu har han været anfaldsfri i halvandet år, og han er overbevist om, at det er Gaias fortjeneste

’DET FEDESTE ER, AT HUNDEN IKKE KAN SNAKKE…’, april 2017.

Artikel i Soldaterlegatet om projektet ’Servicehund til veteran’

Sjællandske Nyheder

Servicehunde hjælper psykisk sårbare, marts 2017

Hunde hjælper psykisk sårbare til et bedre liv. Artikel i SN.dk om, hvordan Servicehundeforeningen hjælpe til et bedre liv.

Krigsveteran med servicehund: “Nu tænker jeg mest på hunden”, oktober 2016

Artikel i SIND.dk om servicehunde til personer med PTSD. Side 12.

Projekt hundehvalp

Projekt Hundehvalp, august 2016

Artikel i Forsvarets avis, der fortæller om, projektet mellem servicehundeforeningen og forsvaret. Artiklen er på side 12.

Jacob Dastrup