Vi er en gruppe instruktører med mangeårig erfaring i træning af specialhunde og har baggrund i kompenserende specialundervisning, problemløsning, indlæring og adfærds-psykologi samt i at sammensætte det rette team.

HANNE TROENSEGAARD

image

Hanne er professionel hundetræner og har haft en lang karriere som konkurrencehundefører på internationalt plan. Hun startede i 1989 som førerhundeinstruktør for Dansk Blindesamfund og har uddannet over 250 førerhunde.

Siden 2006 har Hanne uddannet mere end 114 servicehunde for Servicehundefonden / Servicehundeforeningen. Hanne har derved meget stor erfaring i at udvælge og uddanne hunde og efterfølgende få brugeren til at få det bedst mulige ud af samarbejdet med hunden.

Hanne har sideløbende med sin instruktørvirksomhed arbejdet som hundeadfærdsbehandler og har derigennem hjulpet mange med både adfærdsproblemer og træningsløsninger.

Hanne har tidligere været Danmarksmester i agility. Hannes 2 Beagle hunde var de første i Danmark, som blev lydighedschampion.  Ligeledes har hun været på landsholdet med sine beagles og deltog her i Europamesterskabet.

Ved siden af sit virke som chefinstruktør for Servicehundeforeningen har Hanne haft et mangeårigt virke som foredragsholder om hundes kropssprog, hundes motivation og drivkraft, samspil mellem menneske og hund, træningsmetoder, angst og stress hos hunde m.v.

KENNETH ØSTEN

Kenneth blev i 2008 uddannet dyrepasser, hvor hans fokus var hundens flokadfærd mellem artsfælder samt hundens adfærd overfor mennesker. Efterfølgende arbejdede Kenneth en årrække på et af landes førende dyrehospitaler. Han har derfor tilegnet sig en bred viden om adfærd, pleje og sundhed hos hunde.

I 2016 blev Kenneth uddannet sygeplejerske, og arbejder nu på Akutmodtagelsen, hvor han hver dag møder mennesker med vidt forskellige fysiske og psykiske lidelser. Arbejdet som sygeplejerske understøtter den menneskelig tilgang vi ønsker at give til brugerne af servicehunde.

Kenneth har siden 2003 fulgt arbejdet med træning af førerhunde og i 2006 startede han som aspirant til servicehundeinstruktør.
Siden 2012 har Kenneth fungeret som instruktør, og trænet og uddannet flere servicehunde samt stået for flere fællesarrangementer for servicehundebrugerne rundt om i landet.

CHRISTIAN CHRISTENSEN

Christian er politiassistent og har været hundefører i politiet siden 1992. De første 12 år som tjenestehundefører med en schæferhund og siden 2004 sprængstofhundefører med en engelsk springerspaniel.

Sideløbende med arbejdet med egen hund fungerer Christian som instruktør på politihundeskolen, ligesom han er mentaltestleder af politiets hunde.

Siden 2004 har Christian været førerhundeinstruktør for Dansk Blindesamfund og siden 2007 endvidere instruktør for Servicehundefonden.

Christian har gennem sit arbejde fået stor erfaring i test og bedømmelse af hundes såvel adfærds- som brugsmæssige evner.

Jan Madsen

Jan er politiassistens og har været hundefører i Københavns politi siden 1994. Siden 2004 har han været sprængstofhundefører. Sammen med siden tjenestehund Nitro er Jan dobbelt Danmarksmester. Jan er instruktør på politihundeskolen i Farum og fungerer dagligt som holdfører for sprængstofhundeførerne i København.

Jan har siden 2010 fungeret som servicehundeinstruktør.

Tine Vind Lübker

Tine er uddannet servicehundeinstruktør i Servicehundeforeningen, og jagthundeinstruktør igennem Danmarks Jægerforbund. Tine har altid haft stor interesse og glæde ved at træne hunde. Tine har i mange år beskæftiget sig med opgaver indenfor miljø, arbejdsmiljø og sikkerhed. Det har bl.a. været som EHS Officer ved Siemens Gamesa Renewable Energy og Skanska Danmark A/S. Derudover har Tina været besøgsleder i Røde Kors, hvor Tine matchede besøgsvenner med besøgsmodtagere.

Bodil H. Støvring-Nielsen

Tekst kommer snart