Vil du gerne i betragtning til vore hunde skal du sende en ansøgning til din kommune (typisk Socialforvaltningen) og til os på Info@servicehundeforeningen.dk

Ansøgningen til os skal indeholde følgende oplysninger:
En kortfattet præsentation af dig selv, din nærmeste familie og dine boligforhold.

De besværligheder/begrænsninger, dit handicap byder dig.

Hvordan din hverdag former sig, og hvilken hjælp du har.

Dine fremtidsplaner og hobbyer.

Hvad skal hunden være dig behjælpelig med/gøre for dig.

Dine muligheder for at få hunden passet i tilfælde af pludselig sygdom.

Hvis du er under 18 år, skal en værge stå sammen med dig om ansøgningen og kontakten til Servicehundeforeningen.

Så snart vi har modtaget din ansøgning, vil du blive kontaktet.

Det er Servicehundeforeningen, der visiterer brugere til hundene. Visitationen foregår
efter godkendelse af kommunen. Herefter foretages hjemmebesøg, hvor det vurderes, om den kommende bruger er i stand til at tage vare på en hund og derved have glæde af den.

Hvis du har spørgsmål i forbindelse med ansøgning eller andet, er du meget velkommen til at kontakte Hanne Troensegaard, 20 68 83 83 eller Christian Christensen, 30 34 45 50.